donderdag 28 maart 2013

De oude Saar is niet meer



























De oude Saar is niet meer
Achttien jaar (Negentig Poezenjaren)
Reisde hij met mij mee van studentenkamer naar studentenkamer
Van Amsterdam naar Ossendrecht
Van geen naar vier kindervriendjes

Jan ging vanmorgen met hem naar de dierenarts
In de auto op schoot
Nieren stuk, ogen troebel, hoofd in de war
'Bedankt oude dibbes, goede reis'

Tranen met tuiten werden weggeveegd
Een half uur Crazy Cats video's
op You Tube voor de troost
Piet Schreuders' Grote Boek van de Poezenkrant
werd weer dankbaar uit de kast gehaald



42 opmerkingen:

Sigrid zei

Sterkte!

Kaylovesvintage zei

thinking about you,I still miss my cat very much

Iris Vank zei

Och wat naar... Sterkte!!

sanneke zei

Wat een gemis. En niet te geloven, onze twee oude katjes zo kort na elkaar naar de kattenhemel. Sterkte jullie. X

manon maatje zei

:-(
sterkte voor alle Rotjes.

manon maatje zei

:-(
Sterkte voor alle Rotjes!

Yvestown zei

18 jaar, wat een leeftijd. Heb jij nooit gedacht dat Saar voor altijd zou leven? Ik moet er ook van huilen omdat ik weet hoe het is om altijd je poezenvriend in de buurt te hebben en de gedachten dat Boo ooit ook een keer gaat (ze is alweer 12) doet mij nu al pijn in het hart. Heel veel sterkte met de verwerking. Dikke kus voor jullie allemaal en zachte kroel kopjes xox Y

Fien zei

Ooooh, ach!
Ik had ook zo'n kat (Poes)van studentenkamer af aan en zo ontzettend vaak met me mee verhuisde. Ik heb ook zo gehuild toen ze dood ging. Sterkte Daan (en alle Rotjes ook natuurlijk).

Greetje zei

Zo herkenbaar :-(

Romy zei

Sterkte met het verlies van Saartje. Zelf ook een aantal keren meegemaakt en hoe oud ze ook worden, het blijft erg verdrietig.

vervlogen dagen zei

Och, het zijn kennelijk geen beste tijden voor oude katten. Gister al bij Sanneke. Sterkte.

Jeugdbegeleiders Cursus Drenthe zei

Wat een prachtig leven, wat een liefde. Sterkte allemaal..

Interieur Inspiratie zei

Sterkte, met het verwerken van het verlies van je maatje.

Groeten Danielle

Kim zei

oh wat sneu! heel veel sterkte, voor jullie allemaal

Unknown zei

:( bah wat verdrietig! Sterkte!

Daan zei

he joh, sterkte jullie!
xxx

Nienke Weick zei

Sterkte lieve mensen. Het is een grote kameraad, die jullie daar hebben moeten laten gaan. X!

Mooi by de Nooij zei

Sterkte Daan. Wat een gemis....

Anna Vogel zei

Oh shit Daan!!! Dat de tijd vliegt, dat we ouder worden, dat jij geen klein grietje met poes-in-pan in de trein op weg naar huis (toen we 'huis' nog ons ouderlijk huis noemden) meer bent. Dat schiet allemaal door me heen en maakt me een beetje weemoedig. Maar wat mooi dat hij de stille week heeft uitgekozen om te sterven, die lieve Sam/Saar (de eerste kat in travestie die ik ooit heb ontmoet...)!
-x-

silly old suitcase zei

Saartje was nooit zo oud geworden als ze het niet zo goed en gezellig had gehad bij jullie...ze kijkt vast naar jullie vanaf een wolkje...

sterkte xx

Paul, Esther, Saskia én Hessel zei

Dag lieve Saar.

Ri zei

Lieve Saar, vaarwel.

Lueve Rotjes, sterkte.

Wooncafé 39 zei

dag dag lieve saar,
sterkte en een dikke knuffel

Heidy zei

Zoveel herinneringen en gevoelens bij een beestje...ik ken het...tranen met tuiten en dat is ook goed! Missen is een vreselijk iets...Troost voor jullie allemaal...afscheid doet pijn!

Sandra zei

Och wat naar. Sterkte!

Anki zei

Wat erg, sterkte en een dikke kus. xx

Lies: zei

och, vreselijk gevoel moet dat zijn. Strekte!

Yolande zei

Oh lieverds, we kennen het gevoel. Ze heeft zoveel vreugde gebracht, en nu moeten jullie haar loslaten. Heel veel sterkte. xxxx

Mengel en Moes zei

Hè bah, en dan komt dat moment toch.... Ik mis mijn oude poesebeest nog steeds. Na 7 jaar. Onze Sil is nu bijna 11. Moet er niet aan denken dat ze er ooit ook 'niet meer is'... Het zijn zulk heerlijke beesten. (Mits je de juiste treft. En jullie Saar lijkt er ook zo één te zijn.)
Heb je Saar in de tuin begraven? Misschien kun je er een fijn plekje van maken? Sterkte!

anreyolive zei

gosshie sterkte gemis van die levende knuffels blijft lang hangen..

Dreamstuff zei

Sterkte, negentig poezenjaren is een hele mooie leeftijd, dus ze zal wel een heel fijn thuis hebben gehad...

INGE© zei

Een gezin zonder hun huiskat,
Is als een haas zonder pasen.
Wat zal het een lege plek zijn...heel veel sterkte

Patricia zei

Lieve Daan, ik weet hoe dat voelt.Een paar weken geleden ging mijn Dokus (17 jaar) naar de kattenhemel.
Sterkte! xo

tessa zei

wat verdrietig.
zo'n lang leven bij jullie te zijn geweest.
het is vast een groot gemis voor jullie allemaal.

Belinda zei

Dag Saar....

Cowboys en dindianen zei

Oooh, dat is echt triestig. ... heel veel sterkte en een dikke knuffel...

Jane zei

Slik, kus voor jullie allemaal...

sarapirat zei

oh, verdrittig.
fijne reis saar!

Daan zei

Dank jullie wel voor al die lieve reacties!
Ontroerend.
Het is nogsteeds raar dat ze er niet meer is.
x

Elly zei

wat verdrietig , een lieve kattebeest missen is zo naar , sterkte allemaal

no matter zei

Veel sterkte met dit grote gemis.

Mars zei

Ik lees dit nu pas....sterkte met het verlies van lieve Saartje! Ze is wel mooi 90 geworden!